Voditi sopstveni biznis je lako

Voditi sopstveni biznis je lako
To će vam reći samo onaj ko to nikada nije radio.
Razgovarala sam u prethodnom periodu sa brojnim preduzetnicima, vlasnicima manjih i srednjih firmi, posebno onih koje su brzo porasle i postaje dosta jasno da veliki broj njih ima slične probleme.
Imaju viziju, ali im nedostaje strategija i jasan plan za njenu realizaciju.
Planiranje u biznisu, kao egzaktna aktivnost, je retka.
Retko kada se biznis operativno analizira. Često nedostaju podaci u upotrebljivoj formi za takav poduhvat.
Procesi i procedure u firmi ne postoje.
Ne oslanjaju se na tehnologiju u dovoljnoj meri, rade “peške”.
Nije lako pronaći dovoljan broj ljudi i kvalitetnih kadrova za posao kojim se bave ili ljudi koje bi komforno poslali pred svoje kupce.
Svesni su nedostatka veština i znanja da bi pokrili sve oblasti posla, ali često nisu u situaciji da angažuju dodatne zaposlene.
Godine izgradnje brenda i reputacije se brzo izjalove jer kvalitet proizvoda i usluga nije usaglašen na svim potebnim mestima ili kroz sam proces.
Borba sa konkurentima troši previše vremena i novca, bez adekvatnih poslovnih rezultata.
Misle da je za marketing dovoljno postaviti profile na društvenim mrežama, objavljivati neki sadržaj, bez fokusa na ciljnu grupu, jasnu strategiju i plan razvoja različitih marketing alata.
Nisu svesni kakvo iskustvo ili reputaciju imaju kod svojih klijenata ili kupaca.
Vlasnike “pojede” operativa, jer oni znaju sve najbolje i moraju to sami. Tako vrlo brzo izgube strateški pregled i fokus biznisa koji vode.
Jasno je da su svi navedeni problemi rešivi.
Sa svojim klijentima radim da prevaziđemo većinu njih.
Za to je potrebno strpljenje, investicija vremena i volje pre svega. Smatram da je većina vlasnika firmi svesna šta treba da uradi, pitanje je momenta kako i kada će se to desiti.
Saradnja sa Forte Consultingom počinje kroz nekoliko intervjua, razgovora sa ključnim ljudima u kompaniji.
Zatim analiziramo stanje tako što posećujemo firmu i konkretna odeljenja, razgovaramo o problemima, anketiramo i klijente i zaposlene i širu publiku.
Nakon što definišemo šta treba popraviti, dogovaramo ciljeve, prioritete i planiramo aktivnosti. Sledi zajednički rad i dublja posvećenost svakom od definisanih prioriteta.
I stojimo iza predloga, praksi i rezultata koje naši klijenti postižu.
Možda voditi svoj biznis može da bude lakše?
Ukoliko ste se prepoznali makar u jednom delu ovog teksta, možda smo pravi spoj.